elviraeeriksson

Direktlänk till inlägg 13 november 2014

Framtiden

Av Elvira Eriksson - 13 november 2014 21:13

jag ligger hör i sängen nu. Med frukt ich tänker. Vad tänker ja på? Jo massor såklart haha.. Men en speciell sak och det är framtiden... Jag har många olika planer för vad jag vill. Nu tycker nu säkert att jag är för ung för att tänka på det men jag tycker i stället bättre tidigt en för sent.
Till gymnasie är jag 90% säker på att jag vill gå teknik eller natur. Om det blir natur vill jag gå natur internationell med mycket språk. Men det jag tänker på nu är tiden efter gymnasiet.... Många vill resa och sånt det vill jag med såklart men jag tänker mer hur ska jag ha råd att åka till Australien om 4 år själv med mina pengar om jag inte har en utbildning?

Jag vill plugga efter gymnasiet ha ett student liv. Det jag känner för nu är att gÅ GMU (Grundläggande Militär Utbildning) efter gymnasiet som tar ca. 3 mån och är som en kortare variation av lumpen.( Mer kan ni läsa på försvarsmaktens egna hemsida. ) varför vill jag det?
Jo jag tycker det är intressant med olika stationer, vara ute länge, kämpa och lära mig om vapen. Men den verkliga anledningen är att jag vill bli fältläkare. En fältläkare är en läkare som jobbar ute i krig. Den personen som åker i soldat vagnen ute i Irak men FN och röda korset. Den läkaren som räddar soldaternas och de civilas liv. För att bli det ska man vara soldat själv och även ha en läkar utbildning.

Men sedan tänker jag.. Vill jag åka pansar vagn höra skott ich operera i ett minfält när jag är 50+? Nej. Det vill jag inte. Jag vill inleda min "karriär" men fält arbeta för att sedan bli civil soldat/ distans soldat och jobba hemma inom svenska vård och forska vidare på virus eller doktorera i medicin. Min verkliga dröm skulle vara att få plugga på den bästa käkar utbildningen i Boston USA, Harvard. Men oj 0,5 miljoner per år i 5 år? Det fixar jag inte, så det skulle vara att plugga mig till ett stipendie. Nu är Harvard drömmen just en dröm som jag aldrig ens skulle kunna Tro bli sann men man vet ju aldrig...
Så detta var lite av min framtid haha.. Jag har alltid haft stora och detaljrika tankar om den och detta med gmu och fältläkare är något jag för några veckor sedan fastnade för. Men chansen för mig att kunna bli det är liten i den fysikska biten. Jag har axel problem ich skulle nog aldrig kunna gå GMU av den orsaken... Aja vi får se hur det blir i framtiden. Men hur ser er framtidsutsikter tror ni? Har ni ingen aning men drömmar? Eller har ni som mig för många drömmar och tankar?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira Eriksson - 18 december 2014 17:54

ja vad tycker ni är bäst? Guyfriend (kill kompis) eller boyfriend ( pojkvän) skillnaden mellan dessa är väl att pojkvännen pussar man och attraheras av medan killkompisar är den man kan släppa loss, vara galen med. Vad tycker ni man ska ha? Jag är s...

Av Elvira Eriksson - 14 december 2014 12:35


snart är det jul, här är ett collage med saker ja önskar mig.. Mest är det pengar till London resan. ...

Av Elvira Eriksson - 14 december 2014 12:34

här Kommer del 2 Hip hop/street En rolig dansstil med tung musik. Eftersom dansen är hård, tuff, rå och mycket gung brukar mjukisbyxor, sneakers en hoodie eller linne kanske en keps passa bäst! Min favorit dansstil är det! Ballett När man tänker...

Av Elvira Eriksson - 13 december 2014 15:11

Hej, här kommer ett dansinlägg! Tips på vad man kan ha på sig på olika danser samt vad jag tycker om danserna. Ragga/dancehall Detta är den enda dansstil jag inte testat att dansa. Men jag ska börja dans den nu efter jul eftersom jag älskar hur de...

Av Elvira Eriksson - 12 december 2014 17:19


Jag har blivit helt galet kär i att leta efter nyår, jul och konfirmations klänningar! Så ni kommer få se en del framöver. Dessa kommer från nelly.com och kostar Inte mer än 400kr!! ...

Presentation


hej jag är en 14 årig tjej som bloggar om skönhet, mode, dans oh mitt liv. fortsätt läs om du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards